Tevhit Bayrağın Dinleştirilmesi😱




🏳️ Bayrakları Dinleştirmek: Tevhid Akîdesine Aykırı Bir Sembol Yanılgısı

📌 Giriş: Bayrak Nedir, Ne Değildir?

Bayraklar, tarih boyunca milletlerin siyasal varlıklarını ve toplumsal birliklerini temsil eden sembollerdir. Bir devletin egemenliğini, bir halkın ortak hafızasını ve örfünü yansıtırlar. Bu anlamda, bayrak bir milli semboldür; dini bir kutsal değil.

Bayrağa el basmak, önünde durmak, yere düşerse kaldırmak gibi davranışlar genellikle dini değil, milli birliğin ve toplumsal aidiyetin sembolü olarak yapılır. Bu bağlamda bayrağa saygı duymak, halkın ortak tarihine ve mücadelesine değer vermektir. Ancak sorun, bu sembollere dinî anlamlar yüklenmesi ve İslam’ın bir parçası gibi sunulmasıyla başlar. Çünkü bu, İslam’ın vahiy temelli şeâir anlayışıyla çelişir.


---

🕌 Şeâir: Allah'ın Belirlediği Simgelerdir

Kur’an’a göre dinin şiarları (şeâir), yalnızca Allah’ın belirlediği simgelerdir:

“Kim Allah’ın şeâirine saygı gösterirse, bu kalplerin takvasındandır.”
(Hac 22:32)



Bu şeâir arasında Kâbe, Safa-Merve, kurbanlıklar, salât, oruç, zekât gibi ibadetler vardır. Hepsi vahiy temellidir ve Allah’a adanmış anlamlar taşır. Bunların dışında insanlar tarafından üretilmiş simgeler —ister bayrak olsun ister başka bir figür— İslam’ın şeâiri olamaz.

Bir sembolün Allah’tan delilsiz olarak dinin bir parçası gibi yüceltilmesi, Kur’an’ın ifadesiyle zanna ve “tesna”ya (iki elle yapılan uydurma kutsallara) dayalı bir şirk üretimidir:

“Onlar, Allah’ın hakkında hiçbir delil indirmediği şeyleri O’na ortak koşuyorlar. Siz sadece zanna ve tesna ettiğiniz şeylere tapıyorsunuz.”
(Necm 53:23)



Bayrak da, insan eliyle yapılmış bir “tesna”dır. Dine iliştirilmesi, tevhid akîdesine aykırıdır.


---

📛 Bayrağın Putlaştırılması: Modern Şirk Biçimi

Bir kumaş parçası olan bayrağa, dini içerikli anlamlar yüklemek; önünde eğilmek, onu “İslam’ın sancağı” gibi görmek; bir toplumun iman ölçüsünü bayrak hassasiyetiyle tartmak — bunların hiçbiri İslamî değildir.

🔻 Çünkü İslam’ın simgesi bir kumaş değil, bir kelimedir:

 “Lâ ilâhe illallah.”



🔻 İslam’ın sancağı bir renk değil, bir ilktir:

Adalet, rahmet ve tevhid.



Kur’an, insanları kumaş parçaları değil, ortak bir kelime etrafında birleşmeye çağırır:

"De ki: Ey Ehl-i Kitap! Gelin, sizinle bizim aramızda ortak olan bir kelimede birleşelim: Allah’tan başkasına kulluk etmeyelim..."
(Âl-i İmrân 3:64)



Allah bir kelime etrafında birleşin der;
bir sembol (esnâm) yapıp onu dalgalandırın demez.


---

🧭 Milli Sembol ile Dini Kutsal Karıştırılamaz

Evet, bir toplumun bayrağı o halkın tarihsel mücadelesini, fedakârlığını ve birliğini simgeler. Saygı duyulması bu anlamda sosyal değer üretir. Ancak bu değer, dinî bir şeâir gibi sunulamaz.

İslam’ın şiarlarını belirlemek, hiçbir devletin, partinin, ırkın veya ulusun hakkı değildir. Bu yetki sadece Allah’a aittir.


---

🛑 Bayrağı Dinleştirmek, İslam’ı Daraltmaktır

Her millet kendi bayrağını “İslam’ın bayrağı” ilan ederse, İslam milletlere bölünür, evrensel olmaktan çıkar.
Kur’an böyle bir inanç sistemini asla kabul etmez:

“O sizi daha önce de, bu Kur’an’da da ‘Müslümanlar’ diye adlandırdı.”
(Hac 22:78)



İslam, Türk’ün, Arap’ın, Acem’in, Kürt’ün değil; tüm insanlığın ortak değeridir.

🔹 İslam’ın kimliği milliyet değil, tevhiddir.
🔹 İslam’ın sınırı bayrak değil, adalettir.
🔹 İslam’ın simgesi kumaş değil, Kur’an’dır.




---

🔚 Sonuç: Tevhid Sadece Allah’ı Yüceltir

Bayrak bir milli semboldür, kutsal değildir.
Bayrağa saygı toplumsal bir nezaket olabilir, ama bayrağa kutsiyet atfetmek, onu şeâir gibi yüceltmek tevhidi zedeler.

“Dikkat edin! Şeâir, sadece Allah’ındır.”




---

🔥 Son Söz:

✅ Bayrağa saygı halkı önemsemektir.
⛔ Ama bayrağa din yüklemek, Allah’ın belirlemediği bir şiarı dine sokmaktır.

🔓 Allah bir kelime etrafında birleşin der;
semboller üretip onları dinleştirin demez.




Yorumlar

Öne çıkan Makaleler

Kurana göre Sevgi ile Aşk ❤

YASAK MEYVE ? 🍎

Habibullah demek ŞİRKTİR 📣